Nazywam się Agnieszka Janaszek i mam przyjemność być Dyrektorem Niepublicznej Szkoły Podstawowej AURUS. Należę do tych szczęśliwców, dla których praca jest prawdziwą przyjemnością, a jak mówi chińskie przysłowie „Jeśli człowiek wykonuje pracę, którą kocha, nie przepracuje w życiu ani chwili”.
Z wykształcenia jestem pedagogiem i logopedą, a dodatkowo – z wykształcenia i przekonania – propagatorką glottodydaktyki i edukacji matematycznej. We wrześniu 2018 roku ukończyłam w Centrum Integracji Sensorycznej w Warszawie studia dające mi uprawnienia terapeuty Integracji Sensorycznej. Ta wspaniała wiedza poszerzyła moje kompetencje i wiedzę w spojrzeniu na całościowy rozwój człowieka, poczynając od dziecka, poprzez wszystkie etapy rozwojowe, aż do dorosłości. Wyzwoliła też ogromny głód doskonalenia warsztatu terapeuty o kolejne moduły poszerzające tę specjalistyczną wiedzę. Kolejnym etapem było szkolenie z Integracji Bilateralnej ( Program IB szkolny), Terapia ręki w ujęciu sensorycznym, Kinesiotaping SI plastrowanie dynamiczne wspomagające procesy Integracji Sensorycznej,Szkolny program Interwencyjny Sally G.Blythe, ocena neuromotorycznej gotowości do nauki testem INPP.Od roku 2023 prowadzę program oceny dojrzałości neuromotorycznej uczniów rozpoczynających naukę w naszej szkole.
Jestem absolwentką Podyplomowych Studiów Zarządzania i Marketingu Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Podyplomowych Studiów Polityki i Zarządzania Oświatą na Uniwersytecie Warszawskim, Podyplomowych Studiów Pedagogiki Przedszkolnej z wczesnym wykrywaniem zaburzeń rozwojowych na Uniwersytecie St. Kardynała Wyszyńskiego w Warszawie, Logopedii na Warszawskiej Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, 5-letnich studiów pedagogiki ze specjalnością kulturalno-oświatową na Akademii Podlaskiej w Siedlcach.
Wiedza merytoryczna połączona z 27-letnim doświadczeniem w pracy z dziećmi, nieprzypadkowo wpłynęła na decyzję o stworzeniu kolejnego etapu edukacyjnego dla dzieci -Szkoły Podstawowej AURUS. Chciałabym, aby w naszej szkole dzieci czuły się bezpiecznie, szanowały siebie i innych. Aby nasi absolwenci wyrośli na mądrych, szczęśliwych i odpowiedzialnych dorosłych ludzi.
Nazywam się Magdalena Zych i powierzona została mi funkcja wicedyrektora szkoły Aurus. Moją pracę z młodzieżą rozpoczęłam jeszcze w czasie studiów pracując jako korepetytor oraz wychowawca kolonijny. Po ukończeniu studiów magisterskich z zakresu biologii w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie oraz studiów podyplomowych z zakresu pedagogiki podjęłam pracę nauczyciela przyrody. Moją pasją zawsze był język angielski zdecydowałam się, więc na podjęcie studiów podyplomowych z Metodyki Nauczania Języka Angielskiego w warszawskiej Szkole Wyższej Psychologii Społecznej. Dało mi to możliwość prowadzenia lekcji angielskiego oraz uczenia przyrody w języku angielskim. Praca w szkle pozwoliła mi rozwinąć również moje umiejętności organizacyjne co zaowocowało otrzymaniem funkcji administracyjnej. Jako nauczyciel, wychowawca i administrator szkoły na pierwszym miejscu stawiam dobro i bezpieczeństwo dzieci. To one są dla mnie najważniejsze w szkole, wszystkie razem i każde z osobna. “A person’s a person, no matter how small. ”Dr Seuss “Horton hears a Who!”
Jestem absolwentką pedagogiki specjalnej na Uniwersytecie Gdańskim oraz pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej w Wyższej Szkole Menadżerskiej w Warszawie.
Część studiów spędziłam w Szwecji na Uniwersytecie w Linkoping i to właśnie czas spędzony w Skandynawii sprawił, że spojrzałam na nauczyciela jako osobę, która idzie ramię w ramię z uczniem i wraz z nim poznaje świat.
Uważam, że dobry nauczyciel to taki, który nie tylko naucza, ale także uczy się, dlatego z wielką radością uczestniczę w kursach doszkalających.
Ukończyłam szkolenia z zakresu Kinezjologii Edukacyjnej P. Dennisona, Glottodydaktyki prof. B. Rocławskiego, Dziecięcej Matematyki prof. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej, Aktywnego Słuchania Muzyki.
Interesuję się pedagogiką skandynawską oraz rozwijaniem entuzjazmu u dzieci, tak potrzebnego do osiągania sukcesu edukacyjnego w dalszych etapach nauki.
Nazywam się Magdalena Kowieszko i ze szkołą Aurus związana jestem od początku jej istnienia. Praca
na stanowisku nauczyciela zawsze była moją pasją i wielką odpowiedzialnością za rozwój drugiego
człowieka.
Jak twierdził Janusz Korczak: ”Dzieci rodzą się ze skrzydłami. Nauczyciele pomagają im je rozwinąć”.
W swojej pracy chciałabym pomóc moim uczniom rozwijać skrzydła, tak by stali się samodzielni i
niezależni. Staram się by moi uczniowie każdego dnia rozwijali swoje talenty, ale by nie zapominali o
tym że edukacja to nie tylko godziny spędzone nad książkami i testami. Ważne jest dla mnie
stworzenie przyjaznej atmosfery, w której każdy z nas będzie czuł się szanowany i doceniony.
Bez względy na to z jaką grupą wiekową pracuję staram się stosować pozytywną motywację i
wskazywać drogę do osiągnięcia sukcesu. Niezwykle istotne jest dla mnie budowanie relacji i
stworzenie miejsca, w którym każdy uczeń będzie czuł wewnętrzną potrzebę do rozwijania swoich
umiejętności językowych.
Nauczyciele należą do grona wykwalifikowanych pedagogów, dla których praca z dziećmi jest ogromną przyjemnością. Są to osoby z prawdziwym powołaniem do wykonywania zawodu pedagoga. Zawodu niezmiernie trudnego, gdyż prawdziwą sztuką jest umiejętność przekazywania dzieciom wiedzy, w sposób, mądry i przystępny. Nasi pedagodzy posiadają bogatą osobowość, chcą się dzielić swoimi doświadczeniami.
Zachęcają, rozbudzają dziecięce zainteresowania. Są otwarci na nowości, aktywni, chcący doskonalić posiadaną wiedzę i umiejętności, a swoim uczniom dający coś z samych siebie. Wykonując swoją pracę zajmują się nie tylko kształceniem, ale i wychowaniem. Tacy właśnie są nasi nauczyciele.Dobry nauczyciel to dobry obserwator. Powinien zdobyć klucz do każdego ucznia, aby w odpowiedni sposób go motywować i zachęcać do nauki, uczyć pokonywania trudności, jeśli się pojawiają, pokazywać możliwości rozwiązywania różnych problemów.
Brak opisu
Brak opisu
Nazywam się Dominika Przyborek. Z wykształcenia jestem nauczycielem edukacji przedszkolnej i
wczesnoszkolnej. Z naszą szkołą związania jesyem od ośmiu lat. Początkowo miałam przyjemność
pełnić rolę nauczycielki w „Przedszkolu Mali Odkrywcy”, a obecnie z radością pełnię funkcję
wychowawcy klasy 1B.
Poza moją pasją do pracy z najmłodszymi, jestem również dumną mamą czternastolatka. Prywatnie
uwielbiam spędzać wolny czas z rodziną, podróżować, oraz zanurzać się w fascynującym świecie
książek o tematyce przygodowej i kryminalnej.
Dla mnie edukacja to nie tylko praca, ale przede wszystkim misja, którą z przyjemnością realizuję
każdego dnia. Cieszę się, że mogę być częścią tej wspaniałej społeczności szkolnej, wspierając rozwój
naszych najmłodszych uczniów.
Brak opisu
Brak opisu
„Dzieci rodzą się ze skrzydłami. Nauczyciele pomagają im je rozwinąć.”
Janusz Korczak
Najbardziej na świecie lubię dzieci i swoją pracę, która od wielu lat jest moją pasją, bowiem dostarcza mi wiele satysfakcji i napędza do ciągłego samorozwoju. W swojej praktyce pedagogiczno-logopedycznej kładę nacisk na metody aktywizujące, dzięki którym uczniowie doskonalą się i uczą przez doświadczanie. Chciałabym, aby moi uczniowie stawali się pogodnymi i pewnymi siebie ludźmi, aby z otwartością i bez lęku podejmowali nowe wyzwania „sięgając gwiazd”. W wolnych chwilach spędzam czas z moją rodziną, czytam książki, cenię ambitne kino. Interesuję się neurologicznym podłożem zaburzeń komunikacji u dzieci oraz psychologią społeczną.
18 lat pracy, nauczyciel matematyki, fizyki i chemii. Studia na Politechnice Warszawskiej, Szkole Nauk Ścisłych PAN, Akademii Pedagogiki Specjalnej, Uniwersytecie Warszawskim.
Kocham dzieci, uczenie, podróże, muzykę i jeżdżenie samochodem. Gram na gitarze, poza tym pozytywnie szalona :0) .
Jestem absolwentem Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie – kierunek wychowanie fizyczne. W przeszłości absolwent Gimnazjalnego Ośrodka Szkolenia Sportowego Młodzieży, oraz Licealnego Ośrodka Szklenia Sportowego Młodzieży. Ukończyłem kurs instruktora pływania, oraz jestem trenerem piłki nożnej (UEFA C). Posiadam wiele dyplomów potwierdzających udział w szkoleniach dietetycznych, a także poprawności postawy, wzorców ruchowych, a także mobilności i stabilizacji stawów. Jestem od najmłodszych lat zakochany w sporcie i taką samą werwę próbuję zaszczepić w swoich podopiecznych – poprzez zabawę, ciekawe i zróżnicowane zajęcia, które są zarówno ogólnorozwojowe, jak i specjalistyczne. To, na co zwracam uwagę to postępy uczniów, zindywidualizowane podejście, a także myśl o ich długofalowym rozwoju.Moje motto to: „Szczęśliwi ludzie to Ci, którzy wykonują pracę, którą lubią” oraz „Wybierz pracę, którą kochasz, a nie przepracujesz ani jednego dnia”.
Ukończyłam studia magisterskie na Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie na kierunku Wychowanie Fizyczne. Jestem instruktorem pływania oraz mam ukończoną specjalizację z korektywy. Posiadam również licencję sędziego lekkoatletyki.
Od najmłodszych lat kocham sport. Jako dziecko próbowałam swoich sił w wielu dyscyplinach. Między innymi trenowałam akrobatykę na batucie, pływanie oraz lekkoatletykę. Teraz staram się zachęcić młodsze pokolenia do czerpania radości z aktywności fizycznej.
W wolnym czasie chętnie gram w gry RPG oraz opiekuję się zwierzętami współpracując z fundacją dla bezdomniaków. Uwielbiam wielodniowe wycieczki górskie i spływy kajakowe z daleka od miejskiego zgiełku.
Humanistka z wykształcenia i zamiłowania. Lubię uczyć języka polskiego patrząc przez realia historyczne. Lubię uczyć historii przepełniając ją literackimi i kulturowymi wątkami. Robię to z radością od…. wielu lat. Odpoczywam w otoczeniu natury i rodziny. Kiedyś … napisze książkę 😃, ale to będzie kiedyś.
Muzyka to moje życie i pasja. Uwielbiam z nią obcować na każdym poziomie – od zajęć z najmłodszymi uczniami po koncerty w Filharmonii Narodowej czy przedstawienia operowe w Teatrze Wielkim. Sama gram na skrzypcach, fortepianie, gitarze, flecie prostym i uczę się gry na ukulele. Najbardziej jednak uwielbiam śpiewać. Uważam, że śpiewanie jest najprostszą i najbardziej dostępną formą muzykowania. Wspaniale uwalnia nasze emocje i jednocześnie przekazuje je innym. Wspólne śpiewanie jednoczy grupę i wpływa pozytywnie na naszą fizjologię.
Chciałabym bardzo przekazać mój entuzjazm wszystkim uczniom. Pokazać, że muzyka nas uszlachetnia i czyni szczęśliwszymi.
Brak opisu
Dzieci mają naturalną potrzebę ruchu, nie można im tylko przeszkadzać.
Sport ma być przede wszystkim zabawą, a dziecko wychodząc z zajęć powinno chcieć na nie wrócić z
własnej woli. To jednak nie wszystko, aktywność fizyczna jest też doskonałą formą nauki, nie tylko
zdolności motorycznych i technicznych ale również: samodyscypliny, pewności siebie, współdziałania
i odpowiedzialności.
Nie każdy może być mistrzem, ale każdy może do tego dążyć.
Trenuję Aikido prawie dwadzieścia pięć lat. Obecnie posiadam stopień mistrzowski 3 Dan. Od ponad
dekady dzielę się swoim doświadczeniem z młodymi adeptami tej Japońskiej sztuki i na niej opieram
zasady panujące na zajęciach prowadzonych poza matą.
Od ponad dziesięciu lat pracuję jako trener/instruktor oraz opiekun na obozach w klubie rekreacyjno-
sportowym. Prowadzę tam zajęcia z wielu dyscyplin między innymi: Kolarstwa, sportów
motorowodnych, wspinaczki, frisbee ultimate, jeździectwa oraz treningi funkcjonalne z ciężarem
własnego ciała. Jestem również instruktorem Snowboardu oraz Windsurfingu.
Całkowicie dla siebie uprawiam kolarstwo górskie od kilkunastu lat. Regularnie biorę udział w
maratonach mtb/xc , jak również staram się przynajmniej raz w roku w czterodniowych wyścigach
między innymi w Sudetach, Górach Świętokrzyskich, Beskidzie Śląskim oraz Karkonoszach. Nauczyło
mnie to, że:
Nie liczy się wynik, a udział i przełamywanie własnych granic. – Jest to postawa, której staram się
nauczyć swoich podopiecznych.
Rywalizacja sportowa w życiu młodego człowieka jest bardzo ważna. W swojej karierze
zorganizowałem wiele zawodów, przede wszystkim Triathlonowych oraz narciarskich/
Snowboardowych, jak i egzaminów ze sztuk waliki. Z obserwowania zmagań dzieci czerpię wiedzę i
doświadczenia do pracy w zakresie np. motywacji, czy radzenia sobie z przegraną.
Interesuję się muzyką, jestem Dj-em hobbystą i animatorem. Organizuję dyskoteki szkolne oraz gry
terenowe i zabawy tematyczne dla dzieci. Elementy te wykorzystuję do urozmaicenia zajęć
sportowych oraz lekcji Wf-u.
W wieku 6 lat rozpocząłem regularne treningi Aikido. W tym samym roku wyjechałem sam na obóz,
w wieku 7 lat po raz pierwszy wyjechałem sam na obóz zimowy za granicę. Od tamtej pory zbieram
doświadczenia, które dziś przekazuję Państwa dzieciom. I mam nadzieję, że będą aktywne już zawsze.
Brak opisu
Radością i wyzwaniem jest dla mnie nauczanie, które zakłada wszechstronny rozwój dziecka, wspiera jego spontaniczną, twórczą aktywność. Jako nauczyciel matematyki stawiam przed sobą dwa cele: pierwszym z nich jest najwyższa jakość nauczania, zaś drugim wspieranie ucznia w rozwijaniu zdolności matematycznych i osiąganiu sukcesów na miarę jego możliwości.
Posiada dyplom ukończenia Pedagogiki z plastyką oraz podyplomowe studia z Arteterapii w edukacji. Pani Ania jest związana z Małymi Odkrywcami jako nauczycielka plastyki od 10 lat. Kilka słów od siebie: Prowadzę od 10 lat zajęcia plastyczne w przedszkolu Mali Odkrywcy. Z wykształcenia jestem nauczycielem plastyki.Obecnie kończę studia podyplomowe Arteterapia w Edukacji.
Jestem nauczycielką języka polskiego. Ukończyłam filologię polską i pedagogikę na UW oraz studia glottodydaktyczne (z nauczania języka polskiego jako obcego). Poza pracą w liceum i gimnazjum, prowadziłam zajęcia uniwersyteckie z literatury współczesnej, uczyłam cudzoziemców języka polskiego jako obcego w Centrum Kultury Polskiej Polonicum UW, byłam również przewodnikiem podczas lekcji muzealnych w Zamku Królewskim w Warszawie. Jest mi bliska wizja nauczyciela- towarzysza, który prowadzi, prowokuje, inspiruje do zadawania pytań i odkrywania świata. Szczególnie cenię zajęcia interdyscyplinarne – śledzenie związków między literaturą, filozofią, socjologią. Bliska jest mi również edukacja filmowa – dyskusje, odkrywanie sensów, jak i sam proces twórczy. W pracy z dziećmi i młodzieżą cenię kreatywność, wybijanie z rutyny i nowe wyzwania.
Urodziłem się w dniu, w którym obchodzony jest Dzień Edukacji Narodowej. Od dziecka wiedziałem, że chcę zostać nauczycielem. Już w trakcie studiów pomagałem młodszym kolegom zrozumieć oraz polubić matematykę. Jestem cierpliwy i wymagający. Cenię sobie relacje z uczniami, dlatego od pierwszych lekcji staram się ich poznać, aby w trakcie wprowadzania tematu przemycać i pokazywać im zastosowanie matematyki w różnych dziedzinach życia. Zrozumienie każdego pojęcia oraz systematyczna praca to klucze do sukcesu. Oprócz zainteresowania matematyką pasjonuję się sportem. W wolnym czasie czytam książki. Ponadto lubię obcowanie z naturą i wspinaczki górskie.
Z wykształcenia pedagog opiekuńczy. Studia podyplomowe Edukacja Informatyczna dla Szkolnych Koordynatorów Technologii Informacyjnej. Współpracownik Ośrodka Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie. Współautor elektronicznego podręcznika „3W – Interaktywny Przewodnik po języku HTML”. Współautor serii podręczników do zajęć komputerowych i informatyki w Szkole Podstawowej i Gimnazjum wyd. WSiP. Informatyka i fotografia to moje hobby.
Absolwentka Teologii i Filologii Polskiej Uniwersytetu Warszawskiego. Uważa, że zadaniem nauczyciela jest rozbudzanie w dziecku pasji.
Od lat propaguje interaktywne metody nauczania chemii zakładające, że uczniowie są aktorami, a nie tylko widzami w przedstawieniu zwanym lekcją. Nacisk kładzie na aktywną twórczość, samodzielne dochodzenie do wiedzy, umiejętność zbierania i wyszukiwania informacji, a także udział w grupowym rozwiązywaniu problemów. Metoda skłania uczniów do poszukiwanych związków przyczynowo-skutkowych i czasowo-przestrzennych pomiędzy faktami i zjawiskami. Więcej myślenia niż kucia na pamięć! Wiadomo, że każdy lubi eksperymentować. Nic tak nie zachęci młodzieży do zgłębiania tajników chemii, jak samodzielne eksperymentowanie pod czujnym okiem opiekuna. Chodzi o to, aby „po pierwsze: zaciekawić!” (Leonardo da Vinci), a po drugie rozwijać u naszych milusińskich różnorakie umiejętności, w tym manualne. W dłuższej perspektywie taka inwestycja zwróci się po tysiąckroć!
Nazywam się Kamila Błaszczyk. Jestem absolwentką polonistyki i redakcji językowej tekstu na Uniwersytecie Warszawskim, teologii ewangelickiej i pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej na Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej oraz Chrześcijańskiego Studium Teatru Ruchu SztukMisja. W pracy z uczniami zależy mi na kształtowaniu umiejętności krytycznego czytania tekstów oraz swobodnego wyrażania swoich myśli w formie pisemnej. Interesuję się prozą Wiesława Myśliwskiego, zasadami polskiej interpunkcji i Starym Testamentem.
Nauczyciel geografii, pedagog specjalny, terapeuta. Na swoich lekcjach zwracam szczególną uwagę na indywidualne możliwości ucznia. Rozpoczynając swoją pracę chciałam swoją pasją do geografii „zarazić” dzieci. Pokazuje im, że na każdym kroku nosimy „geograficzne” okulary a geografia jest wokół nas. Uwielbiam podróżować i zawsze powtarzam, że świat jest książką i ci, którzy nie podróżują, czytają tylko jedną stronę. Istnieje coś takiego jak zarażenie podróżą, nauką i jest to rodzaj choroby w gruncie rzeczy nieuleczalnej. Czasem niewielka iskierka wystarczy, aby w młodym człowieku rozpalić nowe hobby, a być może pasję życia.
Zawsze miałem problem żeby opisać się w kilku zdaniach. Może to dlatego, że jestem człowiekiem o licznych pasjach – fotografuję, biegam, podróżuję, lubię kino, interesuję się marketingiem (w końcu dyplom Szkoły Głównej Handlowej zobowiązuje) ale zdecydowanie najwięcej miejsca w moim życiu zajmuje taniec. Zaczynałem jako przedszkolak w ZPiT „Warmia” w Olsztynie, skąd pochodzę. W czasach licealnych do tańca ludowego dołożyłem jeszcze towarzyski i próbowałem swoich sił w rywalizacji turniejowej w obu tych gatunkach. Po przyjeździe na studia do Warszawy, rozpocząłem moją przygodę z ZPiT UW „Warszawianka”, która potrwała 11 lat, ukończyłem Instruktorski Kurs Kwalifikacyjny w Mazowieckim Centrum Kultury i Sztuki a także świętowałem największe sukcesy w tańcach polskich w formie towarzyskiej – zdobyłem między innymi tytuł Mistrza Polski. Od 10 lat prowadzę firmę, Studio Edukacji Tanecznej „InterDance” i zajmuję się nauką tańca dzieci, młodzieży i dorosłych. Prowadziłem liczne kursy dla nauczycieli, miałem zaszczyt oceniać przeglądy grup tanecznych a także przygotowywać pary turniejowe w tańcach polskich w formie towarzyskiej, które wielokrotnie zdobywały najwyższe lokaty w Mistrzostwach Polski. Dziś mam 34 lata z czego 26 spędziłem jako tancerz a 11 jako instruktor i mogę z pełnym przekonaniem powiedzieć, że kocham to co robię.
Brak opisu
Nazywam się Katarzyna Pawlak. Jestem absolwentką Wyższej Szkoły Nauk Społecznych w Warszawie na kierunku pedagogika. Praca z dziećmi daje mi wiele radości i satysfakcji. Staram się poszerzać swoją wiedzę i umiejętności, aby móc jak najlepiej poznać dziecko i jego potrzeby. Uczestniczyłam w szkoleniach dla profesjonalistów pracujących z dziećmi z autyzmem, Zespołem Aspergera oraz problemami rozwojowymi. Wspieram oraz motywuję dzieci, aby uwierzyły we własne siły oraz możliwości – a tym samym nauczyły się samodzielności w pokonywaniu trudności. W wolnym czasie uwielbiam podróże oraz zwiedzanie. Jednak coraz częściej lubię „zaszyć się” w domu i czytać książki, słuchać muzyki. Bardzo cenię operę i balet. Kocham nasz polski Bałtyk, nad którym najchętniej wypoczywam o każdej porze roku. Prywatnie jestem mamą 3-ki dorosłych dzieci.
Brak opisu
Brak opisu
Brak opisu
Nazywam się Małgorzata Serzysko i jestem nauczycielką języka niemieckiego. Ukończyłam Uniwersyteckie Kolegium Nauczania Języka Niemieckiego oraz studia magisterskie na kierunku Germanistyka na Uniwersytecie Warszawskim. Na lekcjach wprowadzam uczniów w świat języka niemieckiego i kultury krajów niemieckojęzycznych poprzez naukę i zabawę. Uwielbiam pracować z dziećmi i młodzieżą, bo dają niesamowitą energię i motywację do działania. W wolnym czasie sięgam po dobry kryminał i uczę się języków obcych.
Jestem absolwentką filologii germańskiej na Uniwersytecie Gdańskim. Od najmłodszych lat marzyłam o tym, żeby zostać nauczycielem i aby pracować z dziećmi. Bardzo ważnym doświadczeniem w moim życiu był 8 letni pobyt w Szwajcarii i praca z dziećmi w placówce opiekuńczej. Dziś praca nauczyciela to dla mnie pasja, dająca mi wiele satysfakcji i radości. Wyznaję zasadę „Wybierz pracę którą kochasz, a nie przepracujesz ani jednego dnia więcej w Twoim życiu”. Konfucjusz.
Jestem nauczycielką języka hiszpańskiego i niemieckiego. Moją pasją są języki obce, obecnie doskonalę język portugalski, ale to nie koniec 🙂 Uwielbiam zarażać moją pasją wszystkich wokół. Kocham też książki, kino argentyńskie, podróże i muzykę.
Jestem absolwentem dwóch kierunków studiów: licencjackich z zarządzania zasobami ludzkimi oraz magisterskich z filologii hiszpańskiej. Pracuję jako nauczyciel od czterech lat i udało mi się w tym czasie doświadczyć różnych środowisk z których pochodzą uczniowie oraz poznać odmienne wymagania, style nauczania, podejścia na każdym szczeblu edukacji: w technikum, gimnazjum i szkole podstawowej. Moja pasja do języka hiszpańskiego zaczęła się w gimnazjum, gdy zacząłem chodzić na kółko językowe, dzięki któremu wybrałem Liceum Ogólnokształcące im. Miguela de Cervantesa w Warszawie. A później wybór studiów był już prosty.Po za językiem i kultura hiszpańską, czytam thrillery, głównie autorów: Harlan Coben, Jeffrey Deaver, Lee Child, oraz rozwijam się w swoim ulubionym sporcie – judo, które ćwiczę od 8 roku życia, a od 2009 również prowadzę treningi dla dzieci.
Jestem absolwentką Nauczycielskiego Kolegium Języków Obcych na kierunku filologia
angielska oraz Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej na Wydziale Filologicznym
ze specjalnością tłumaczeniową. Ukończyłam studia podyplomowe na kierunku Zarządzanie
i Organizacja w Oświacie, czego efektem było objęcie funkcji wicedyrektora w jednej
z niepublicznych szkół w Warszawie.
Pracę w szkole rozpoczęłam w 2005 roku. Przez lata pracowałam w placówkach
niepublicznych oraz państwowych. Uczestniczyłam w wielu kursach oraz szkoleniach
z zakresu metodyki oraz dydaktyki języka obcego. Zdobywane przez lata doświadczenie
zawodowe pozwala mi na nieustanne doskonalenie swojego warsztatu pracy, poszukiwanie
innowacyjnych oraz nowatorskich rozwiązań w edukacji. Jestem zwolenniczką immersji,
planu daltońskiego oraz filozofii Marii Montessori. Szkoła jest dla mnie miejscem budowania
pozytywnych relacji opartych na wzajemnym szacunku, komunikacji oraz zaufaniu. To
miejsce, gdzie integralną rolę odgrywają relacje, emocje, przeżycia oraz doświadczenia.
Chciałabym być dla swoich uczniów przewodnikiem, który nie tylko przekazuje wiedzę, ale
również wspiera, wskazuje kierunek nauki, określa jasny cel, a przede wszystkim buduje
przestrzeń do rozłożenia skrzydeł. Kiedy uczniowie poczują wiatr, mogą wzbić się naprawdę
wysoko. Wtedy już tylko ’sky is the limit’. Każde dziecko te skrzydła posiada, to jego
potencjał, pasje, zainteresowania. Moją rolą jest stworzenie odpowiednich warunków, aby te
skrzydła rozwinęło.
Tak jak moi uczniowie, nieustannie się uczę, wyciągam wnioski. Chciałabym, aby moi
uczniowie nie bali się popełniać błędów, aby zmotywowani, pewni siebie dążyli do celu.
Prywatnie jestem szczęśliwą mężatką, mamą Tymona oraz Kornelii. Uwielbiam kuchnię
włoską.
Ukończyłam filologię angielską o specjalizacji nauczycielskiej oraz turystycznej. Doświadczenie zdobywałam jako lektorka języka angielskiego w przedszkolach, szkołach językowych, jako wychowawca kolonijny oraz rezydentka w Oxfordzie. Przez ostatnie jedenaście lat spełniam się jako nauczycielka języka angielskiego w szkole podstawowej. Jestem osobą otwartą na świat i ludzi, z entuzjazmem podchodzę do nowych wyzwań. Moim najważniejszym celem jest zarażenie pasją i radością nauki języka angielskiego. W pracy wykorzystuję nowoczesne metody nauczania, naturalną potrzebę ruchu, eksperymentowania i doświadczania moich uczniów. W wolnych czasie lubię podróżować oraz aktywnie spędzać czas z rodziną.
Jestem absolwentką wydziału anglistyki na UW. Już na studiach zaczęłam uczyć języka angielskiego w przedszkolu. Wtedy zrozumiałam, że uczenie dzieci to jest to w czym się odnajduję. Staram się prowadzić moje zajęcia w taki sposób aby dzieci polubiły język angielski, aby chciały się w nim komunikować. Chcę aby dzieci czuły, że są dla mnie ważne, że chętnie ich wysłucham. Lekcję uważam za udaną jeśli oprócz nauki był na niej też czas na śmiech.
Prywatnie jestem mamą 10 letniego syna. W wolnym czasie lubię grać w gry, oglądać filmy i czytać książki. Lubię zwierzęta. Aktualnie mamy w domu psa i dwie papużki.
We wcześniejszej młodości planowałam karierę naukową i prowadzenie badań nad lekarstwami ratującymi ludzkość, w związku z czym dorobiłam się pierwszej fascynacji naukowej w postaci… biotechnologii. Wskutek zdobytego ongiś doświadczenia zdarza się, że podczas lekcji zamykam CO2 w kolorowych balonikach, izoluję DNA z cebuli, a z nadmanganianu potasu i glukozy tworzę kameleona w słoiku. Długo mieszkałam w lesie, przez co mam słabość do tego ekosystemu, a wraz z nastaniem wiosny nieustannie myślę o tym, by wsiąść na rower i jeździć po lesie. Mam sentyment do dendrologii, ornitologii, makrofotografii i kolarstwa górskiego. Trenowałam kiedyś intensywnie boks i krav magę, śpiewałam w chórze, a jeszcze wcześniej trenowałam taniec nowoczesny. Moją samodzielność zaczęłam od pracy w turystyce, ukończyłam kurs pilota wycieczek mając 18 lat – pilotowałam grupy dzieci oraz dorosłych po rozmaitych zakamarkach Europy nie stroniąc przy tym od spontanicznych podróży w gronie przyjaciół.
Mimo piękna zaklętego w naturze oraz podziwu dla napotkanych krajobrazów, to nauka języków ostatecznie skradła moje serce poznawcze; słowa wybrzmiewające w rozmaitych rytmach, kontekstach i w zgodzie z zasadami czekającymi na rozszyfrowanie przezwyciężyły ciszę laboratorium przełamaną jednostajnym brzęczeniem lodówek pełnych probówek. Zaczęłam pracę jako nauczycielka angielskiego jeszcze podczas studiów, w 2012 roku, i odkryłam, że po prostu uwielbiam pracować z dziećmi, nic na to nie poradzę i nie mogę rozstrzygnąć czemu tak jest. Podejrzewam, że chodzi o dzieci same w sobie – poszukujące, odkrywające, szczere i potrzebujące zauważenia, wrażliwe, roześmiane bądź smutne – autentyczne, nieposkromione przez samokontrolę.
Z czasem nabrałam doświadczenia – pracowałam w wielu szkołach językowych, przedszkolach, żłobkach, szkole podstawowej. Ukształtowało mnie wiele placówek mających rozmaite wymagania, zróżnicowaną metodykę, odmienne cele. Niektórych uczniów nauczyłam pierwszych słów w języku angielskim, innych przygotowywałam do zdania matury lub egzaminów certyfikacyjnych. Z czasem przekonałam się, że bez względu na wiek ucznia (choć odkrycia dokonałam ucząc angielskiego roczniaki i dwulatki, gdzie każde słowo wymagało namacalnej reprezentacji) to właśnie zabawa znakomicie stymuluje proces uczenia się i wpływa pozytywnie na regulację procesów poznawczych. Jeśli tylko mam na to zasoby, staram się zachęcić moich słuchaczy do odkrywania języka poprzez to, co jest ciekawe, przyjemne, pożyteczne, zabawne i odwołuje się do emocji dzieci oraz ich doświadczeń. Kładę nacisk na relację i zabawę (i niekoniecznie mam na myśli przynoszenie zabawek do szkoły), ponieważ to one umożliwiają rozwój w wielu sferach – emocjonalnej, fizycznej, społecznej. Wierzę, że odpowiednio dawkowane radość i entuzjazm to klucz do sukcesu – to właśnie szczery śmiech jest dowodem na to, że materiał został opanowany na najwyższym poziomie (tj. na poziomie komórkowym neuronów kory przedczołowej)! Zauważam, że starszym dzieciom często brakuje zabawy nauką i staram się choć trochę to zmienić. Nie oznacza to jednak braku dyscypliny, zatarcia granic, porzucenia książek i próżnowania.
Moim priorytetem nie jest egzekwowanie znajomości słówek bądź gramatyki, lecz nauka skutecznej komunikacji na wielu płaszczyznach. Stawiam stopnie, jednak staram się być daleka od oceniania. Pokazuję uczniom gdzie są źródła wiedzy, uczę jak się uczyć i jak korzystać z narzędzi dostępnych w Internecie. Ucząc angielskiego lubię wprowadzać elementy języka NVC, dużo uwagi poświęcam zaznaczeniu wyjątkowości i istotności komunikacji z własnym wnętrzem, podejmuję się prób nazywania emocji, zauważania potrzeb i znajdowania korzystnych strategii, które na te potrzeby odpowiedzą – w języku angielskim, może uczniom tak jest nawet łatwiej zobaczyć siebie z dystansu. Jednocześnie poznawanie siebie bywa dla młodych ludzi na tyle fascynującą przygodą, że dzięki temu chętniej rozmawiają w języku angielskim, odkrywając też jak dużo mają do powiedzenia! Im jestem starsza tym mocniejszy staje się ten akcent (co nieznacznie działa na niekorzyść baloników z CO2) – pragnę, by młodym ludziom było lżej w relacjach, by czuli się pewni siebie, by znali swoje mocne strony i zarazem nie zbudowali zarozumiałej fasady, która oddzieli ich od innych. Chcę, by mieli świadomość swoich słabości, jednak by nie przytłoczyły ich wstyd i poczucie winy za błędy i za bycie po prostu dzieckiem i po prostu człowiekiem.
Kończąc, bo to my life in a nutshell i tylko notatka na stronę szkoły – też się uczę, codziennie uczę się słuchać. Staram się wysłuchiwać uczniów, jednak czasem zdarza mi się czegoś nie wyłapać i jest to w jakimś wymiarze nieuchronne. Chętnie Cię wysłucham. Jeśli chcesz porozmawiać – przyjdź. A jeśli będę w biegu albo nie usłyszę, spróbuj jeszcze raz; czasem gdy tak biegnę ledwo słyszę samą siebie, ale nawet mimo to – czuj się zaproszony/zaproszona.
Jestem absolwentką Społecznej Akademii Nauk na kierunku filologia angielska ze specjalizacją nauczycielską. Swoje pierwsze kroki jako nauczyciel angielskiego stawiałam w Chinach, gdzie uczyłam dzieci w wieku 3-18 lat. To doświadczenie pozwoliło mi zrozumieć, że najważniejszą kompetencją językową jest komunikacja. W swojej pracy z dziećmi staram się wykorzystywać nowoczesne metody nauczania. Każdą wolną chwilę w pracy poświęcam na wyszukiwaniu kreatywnych pomysłów na przekazanie uczniom wiedzy językowej. Uwielbiam angażować się w projekty, organizować zajęcia oparte na pracy zespołowej i zaskakiwać uczniów na lekcji. Uważam, że dzieci nie powinny się nudzić w szkole, a zabawa i ruch jest jednym z najważniejszych elementów w procesie nauki. Przywiązuję również dużą wagę do relacji. Staram się podchodzić do uczniów w sposób indywidualny oraz empatyczny.
Prywatnie jestem mamą dwóch maluchów. Spędzam swój wolny czas na podróżach, czytaniu książek, układaniu puzzli i graniu w gry planszowe. Kocham góry oraz Azję.
Pracuję na stanowisku pedagoga szkolnego, chociaż z wykształcenia jestem psychologiem. Studiowałam na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Od zawsze chciałam pracować z dziećmi. Praca z uczniami daje mi radość i satysfakcję. Pomagam w trudnych sytuacjach, szukam porozumienia w konfliktach, doradzam w problemach z nauką. Szczególnie lubię wspierać uczniów podczas zajęć z terapii pedagogicznej, bo miło jest patrzeć jak robią postępy i odzyskują wiarę we własne możliwości. Prywatnie jestem szczęśliwą mamą małej Helenki. Uwielbiam czytać książki, słuchać audiobooków i chodzić na koncerty.
Alicja Niemierko- psycholog specjalizujący się w komunikacji w rodzinie, problemach wychowawczych oraz bajkoterapii. Psycholog przedszkolny i szkolny. Z pasji certyfikowany trener Szkoły dla rodziców oraz praktyk Original Play (metody propagowania nieagresji i samokontroli przez zabawę) oraz doradca rodzinny. Terapeuta systemowy. Od 15 lat prowadzi warsztaty „Lepszy Rodzic”. Praktyk w roli mamy 19 letniej Zuzanny, oraz 15 letniej Matyldy.
Moja ścieżka zawodowa jest zgodna z moim wykształceniem – jestem psychologiem klinicznym, absolwentką Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego.
Z upływem czasu przekonuję się coraz bardziej, że kluczem do uprawiania tego zawodu jest świadome kształcenie umiejętności słuchania i rozmowy z drugim człowiekiem – bez względu na to, czy jest nauczycielem czy uczniem, dzieckiem czy rodzicem, przełożonym czy podwładnym…
Szanuję piękno języka, czy to w literaturze, czy w filmie, jednocześnie jednak (jakże często!) doświadczam, że te najważniejsze treści bywają wyrażone… poza słowami.
Jestem nauczycielem z dużym stażem pracy. W szkole Aurus pracuję od 2016r. Ukończyłam Studium Nauczycielskie o kierunku pedagogika opiekuńcza, dwuletnie Studium dla Pracowników Socjalnych oraz Wyższą Szkołę Pedagogiczną o kierunku pedagogika wczesnoszkolna. Przez wiele lat pracowałam w podwarszawskiej szkole jako nauczyciel, nauczania początkowego i dziesięć lat na stanowisku kierownika świetlicy. Prowadziłam również zajęcia z dziećmi mającymi specyficzne trudności w nauce czytania i pisania. Wyjeżdzałam jako wychowawca na letnie kolonie i obozy. Prowadziłam świetlice i klubiki TPD. Nadal praca z dziećmi daje mi dużo satysfakcji i zadowolenia. Obserwując dzieci, przebywając z nimi wciąż uczę się czegoś nowego. Prywatnie kocham przyrodę, lubię spacerować po lesie, uwielbiam wycieczki górskie, podróże, kino, teatr. Dużo czytam.
Brak opisu
Gwarantujemy wysoki poziom nauczania pod opieką profesjonalnej kadry.